Melocactus Bahiensis ?

Vragen en info stekken cactussen

Berichtdoor oproer » ma 13 apr 2020, 12:23

Ben naarstig op zoek naar een Melocactus Bahiensis, de Melocactus met de rode hoed, voor zover ik heb gezocht niet te koop bij de reguliere cactus verkooppunten.Heb mijn voorkeur voor een plant met een diameter van ong. 10/12 cm.
Mocht je er een weten of waar toch te koop dan hou ik mij zeer aanbevolen. De plant moet wel verzonden naar mijn adres in Frankrijk en dit graag via DPD, dan heb ik het pakketje binnen 2 dagen in huis. Ik kan zorg dragen voor een verzendlabel en je het afgiftepunt bij jou in de buurt laten weten.Natuurlijk ben ik bereid voor deze plant een reële vergoeding te betalen.
De Melocactus krijgr in mooie plek in mijn Serre.
In afwachting
Peter Franken
pjcmfranken@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door oproer op ma 13 apr 2020, 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
oproer Offline

Berichtdoor Pleun » ma 13 apr 2020, 13:04

Groet Pleun
Pleun Offline

Berichtdoor benn » ma 13 apr 2020, 18:34

Ik heb zelf wel eens een cactus gekocht via eBay, vanuit Duitsland. Het ging hier om een klein cactusje van een specifiek soort wat ik graag wilde hebben, het werd zonder grond (dus wortels droog) opgestuurd en duurde ongeveer een week. De cactus was in prima conditie en overleefde de tocht van Duitsland naar Nederland prima.

Als je een eBay account hebt, kun je daar even rond kijken, hier zie ik er een bijvoorbeeld.

https://www.ebay.nl/itm/Melocactus-Bahiensis-mit-Cephalium/114092756425?hash=item1a90754dc9:g:ucMAAOSw7ypeM~li

Wees wel bewust dat tijdens de Corona crisis verzending mogelijk vertraging oploopt. Afgelopen week had ik iets besteld wat normaal de volgende dag bezorgd zou worden, maar het werd uiteindelijk 5 dagen later bezorgd (ging niet om een cactus maar om speelgoed voor mijn dochter).
benn Offline

Berichtdoor Kees » ma 13 apr 2020, 20:47

Melocactussen zijn erg gevoelig voor uitdrogen vd wortels. Nieuwe wortels groeien niet aan bij de wortelhals en de cactus gaat dood. Je kan ze echt beter zaaien.

Kijk maar eens bij Tamas, aardige kerel, goede zaden steeds van hem gekregen. Hij correspondeert bij voorkeur in t Duits. Kijk maar eens in de Excel file.

https://www.melocactus.eu/en/surplus_offer.html
Kees Offline

Berichtdoor Rene » wo 12 aug 2020, 11:29

Heb inmiddels veel Melocactussen maar kan moeilijk liefhebbers in NL vinden, wel in België overigens.
heb veel zaailingen ook van Disco's en Thelocactussen. Niet de makkelijkste dus. Zou graag in contact komen met landgenoten om eventueel mee te ruilen.
Rene Offline

Berichtdoor cora » wo 12 aug 2020, 14:02

Iemand met Discocactussen kom je ook niet vaak tegen.
In januari 2018 heb ik Discocactus latispinus, D. zehntneri subs. buenekeri en D. horstii gezaaid.
Ze doen het goed. D. latispinus is bezig met een groeispurt en D. buenekeri is al volop aan het spruiten.
Welke Discocactussen heb jij Rene?

Zijn er eigenlijk meer mensen met Discocactussen op het forum?
Ik weet dat Jean o.a. een D. buenekeri heeft en Maurice dacht ik ook.
Groet Cora
cora Offline

Keer terug naar Stekken cactussen