Euphorbia canariensis stekken ?

Alles over de Euphorbia.

Berichtdoor dim sum » do 24 okt 2013, 15:51

Van vakantie heb ik een paar uitlopers/scheuten (geen idee hoe ik dat moet noemen) van de Euphorbia canariensis meegenomen. Ik heb ze met een mes van de plant afgesneden en het bloeden van de stek en moederplant gestopt met as. Ik heb ze nu zo'n 4 dagen liggen en zou ze graag uiteindelijk willen oppotten. Hoe pak ik dit aan ?

Inmiddels ben ik ook bekend met de vervelende effecten van de melk. Bij het snijden van de plant kreeg ik een klein beetje melk op mn arm wat ik direct met een alcohol doekje heb verwijderd. De volgende morgen werd ik wakker met een rode pijnlijke plek die verbrand voelde.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
dim sum Offline

Berichtdoor Euphorbia » do 24 okt 2013, 16:15

Pas ook op met je ogen en wrijf niet per ongelijk daarin, dat kan zeer vervelende gevolgen hebben.

Wel jammer dat je niet bekend was met het de gevolgen van het melksap voor dat je dit ging doen :roll:
Euphorbia Offline

Berichtdoor dim sum » do 24 okt 2013, 16:52

Ja ik begrijp dat je er zelfs blind van kunt raken. Nee een beetje onhandig en onbesuisd te werk gegaan maar ja thats me :mrgreen: Ik wist wel dat als een plant witte melk geeft dat je er dan vanuit moet gaan dat het giftig is maar ik dacht alleen bij inname en of slijmvliezen.
Gezien je naam, weet jij hoe ik deze kan opkweken ?
dim sum Offline

Berichtdoor gerda » do 24 okt 2013, 17:21

Minimaal een week laten drogen.
Dan oppotten in cactus substraat

Zie: viewtopic.php?f=15&t=218
Gerda
gerda Offline

Berichtdoor dim sum » do 24 okt 2013, 17:30

Bedankt voor je reactie en link :D Ik zal ze nog een paar dagen laten drogen. Ik neem aan dat ik cactussubstraat gewoon bij tuincentra te koop is ?
dim sum Offline

Keer terug naar Euphorbia