Euphorbia laat takken hangen

Alles over de Euphorbia.

Berichtdoor Herman » do 07 feb 2019, 22:53

Hoi!

Hier (ook weer) een Euphorbia die te lijden heeft onder het gebrek aan kennis van zijn eigenaar.
De plant staat al een half jaar zonder problemen. We geven hem maximaal 1glas water per maand. De grond is dan ook kurkdroog. Ik heb hem een stuk uitgegraven en ook onderin nog steeds kurk droog. De stam is ook nog hard. Kan het dan nog steeds wortelrot zijn?

Het is namelijk zo dat hij vanaf afgelopen weekend zijn 'takken' laat hangen. Deze 3 takken heb ik nu dan ook afgeknipt. Je ziet de aftakkingen op de foto staan. Dit kijkt een klein beetje bruinig maar is nog wel steeds hard van binnen...

Het witte op de stam denk ik middels Google te kunnen identificeren als echte meeldauw, mee eens? Kunstmatig bestrijden?

En verder lijkt het mij dat hij eerder aan het verdrogen is door de rimpels die hij hier en daar vertoont...
maarja ik ben dan ook maar een leek op dit gebied, wat denken jullie? :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herman Offline

Berichtdoor Kees » vr 08 feb 2019, 21:41

Ziet ernaar uit dat de onderkant volkomen verrot is. Dan kan je zoveeel water geven als je wil: het komt niet aan.
Ik zou een stek van een goed eruit ziend stuk nemen, ver van het verrotte deel en daarmee opnieuw beginnen. Dat lukt meestal wel.
Kees Offline

Berichtdoor Herman » za 09 feb 2019, 09:04

Dat zou wel heel erg jammer zijn, maar ik ben er ook bang voor!
Ik heb hem nog vol goede hoop op tafel voor het raam gezet...
Wanneer kan dit fout zijn gegaan, want volgens mij heb ik hem nooit teveel water gegeven, max 1 glas per maand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Herman Offline

Berichtdoor Kees » zo 10 feb 2019, 11:37

Waar het fout is gegaan is altijd lastiger te zeggen. Teveel water? Of te weinig water zodat de wortels zijn afgestorven en de rest langzaam ook afsterft? Misschien wel een schimmel of beestjes in de grond?
Kees Offline

Keer terug naar Euphorbia