Wanneer verluchten

Alles over zaaien cactussen

Berichtdoor VincentSmets » ma 25 maart 2019, 20:03

Dag allemaal,

Vanaf wanneer mogen zaailingen verlucht worden? M.a.w. wanneer mogen in mijn geval de potjes uit de zakjes? Ik heb ze namelijk luchtdicht gemaakt met plastieken zakjes

Groeten Vincent
VincentSmets Offline

Berichtdoor Kees » ma 25 maart 2019, 21:02

Als de eerste stekeltjes zichtbaar worden doe ik dat.
Kees Offline

Berichtdoor sulco » ma 25 maart 2019, 22:22

zelf laat ik ze maanden zitten en langzaam groeiende soorten b.v. strombocactus soorten meer dan een jaar
sulco Offline

Berichtdoor mythodea » zo 14 apr 2019, 10:06

sulco schreef:zelf laat ik ze maanden zitten en langzaam groeiende soorten b.v. strombocactus soorten meer dan een jaar

Als ik zo brutaal mag zijn om even in dit onderwerp in te vallen.... Ik heb nu twee kweekbakken staan met van die transparante kappen erop. In diverse ptjes komen nu al behoorlijk snel plantjes overeind.
Geen stekeltjes nog en géén idee wat het voor cactussen zijn. Is een mix zakje van de Intrtuin.
Moet ik nu zo lang mogelijk die kappen laten zitten? De kappen beslaan nog steeds en er lopen waterstraaltjes naar beneden. Aan drie kanten van de kap. De andere is helemaal droog.

Lijkt mij dus dat er genoeg vocht in is? Wanneer zou ik mogen gaan luchten?'
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
mythodea Offline

Berichtdoor sulco » ma 15 apr 2019, 17:19

Als je gaat luchten dan raakt je je vocht kwijt en loop je de kans os ziekte kiemen lekker zo laten staan de eerste maanden wel schermen tegen de zon die nu meer kracht gaat krijgen
sulco Offline

Berichtdoor mythodea » ma 22 apr 2019, 02:30

sulco schreef:Als je gaat luchten dan raakt je je vocht kwijt en loop je de kans os ziekte kiemen lekker zo laten staan de eerste maanden wel schermen tegen de zon die nu meer kracht gaat krijgen

Ze staan momenteel bij mijn woonkamerraam en die staat op het noorden. Dus die kracht valt gelukkig mee.
Ik heb het ondertussen af en toe toch open gezet. Zou ik nu beter nog wat water in de bakken kunnen gieten?
mythodea Offline

Berichtdoor cora » wo 24 apr 2019, 20:36

mythodea schreef:... Ze staan momenteel bij mijn woonkamerraam en die staat op het noorden. Dus die kracht valt gelukkig mee.
Ik heb het ondertussen af en toe toch open gezet. Zou ik nu beter nog wat water in de bakken kunnen gieten?

Ik zou geen water in de bakken gieten, maar als je denkt dat de zaailingen te droog staan kan je de aarde en zaailingen met een plantensproeier wat bevochtigen.
Afbeelding
cora Offline

Keer terug naar Zaaien cactussen