Plumeria rubra

Alles over vetplanten en andere Succulenten.

Berichtdoor tuinman67 » vr 10 apr 2015, 13:31

Alhoewel ik niet zeker weet of dit een succulente plant is, het is wel een plant die erg goed tegen droogte en hoge temperaturen kan.
Wordt geteeld in grond soorten welke nagenoeg gelijk zijn aan die van cactussen en vetplanten.
De bloemen verschijnen pas na een paar jaar, maar zijn dan echt prachtig.
Deze heb ik vorig jaar gezaaid en vandaag weer naar de kas gebracht. De nieuwe groei is duidelijk zichtbaar.
Als de planten over een aantal weken vol in blad staan zal ik nog een foto update geven.

Groeten Erik

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
tuinman67 Offline

Berichtdoor divodurum » zo 04 okt 2015, 13:58

Hallo lui,
Vandaag voor het eerst hier op Cactusforum. Mijn passie bestaat uit Adenium en Plumeria. Leuk om het bericht van Eric te lezen. Ik ben vrij fanatiek bezig met de plumeria's. ik heb er ook een facebookpagina voor gemaakt. Daar staan al mijn verslagen over de opkweek vanuit zaad. https://www.facebook.com/AdeniumNederland?ref=hl . Ik zal als er belangstelling voor is ook hier regelmatig iets zetten.
divodurum Offline

Berichtdoor Pleun » zo 04 okt 2015, 16:06

Leuke facebookpagina ! Ik heb meteen even n kijkje genomen.
Lukt het om plumeria's in Nederland in bloei te krijgen in n gewone huiskamer ? Of lukt dit alleen op Bali of andere warme landen?
Groet Pleun
Pleun Offline

Berichtdoor divodurum » zo 04 okt 2015, 16:29

Het is ontzettend moeilijk om het in de huiskamer voor elkaar te krijgen. Een grote vijand is o.a. spint (spider mites). In Bali had ik na 2 jaar een boom van 2 meter+ en bloemen. Hier heb ik er een paar in een tropische kas staan en die krijgen waarschijnlijk nu knoppen, maar te laat vrees ik zo vlak voor de winter. Die zijn nu 4 jaar oud.... dus.... Als je stekken meeneemt kunnen ze al na een jaa bloeien, maar het probleem is om ze te laten wortelen. Alles hangt af van de temperatuur. WARMTE is waar het om draait liefst boven de 25 graden. Hier een foto van de cactushoek in de Haarlemmer Kweektuin.https://www.flickr.com/photos/buleleng/8122895066/in/album-72157631852651202/
divodurum Offline

Berichtdoor AnitaZ » zo 04 okt 2015, 16:46

Met Pleun eens leuke facebook pagina divodurum ;) , heb er ook even opgekeken.
Groetjes Anitaz
AnitaZ Offline

Berichtdoor tuinman67 » ma 05 okt 2015, 17:27

Tsja, wat zal ik zeggen, heb ik beloofd om nog wat foto`s te plaatsen, maar ben ik vergeten.
Als ik morgen op de tuin ben zal ik nieuwe foto`s van mijn plumeria`s maken en deze posten.
Alhoewel het meest mooie er inmiddels al vanaf begint te gaan, ze gaan langzaam aan naar de winterrust.
Veel blad begint al af te vallen wat aangeeft dat de planten in rust willen gaan. Ook het water geven is inmiddels behoorlijk verminderd.
Dus zoals beloofd, morgen volgen de foto`s
Groeten erik
tuinman67 Offline

Berichtdoor tuinman67 » di 06 okt 2015, 16:01

Beste forum vrienden;
Zoals beloofd nog een paar foto`s van mijn Plumeria`s.
De eerste foto is van een zaailing van 3 jaar oud, zelf gezaaid. Van deze maat heb ik er 2
De tweede foto is van een twee jaar oude plant, ook zelf gezaaid. Hiervan heb ik er nog 5 weten over te houden.
De planten gaan zich nu voorbereiden op hun winterrust. Tijdens deze periode geef ik slecht zeer sporadisch water als de stammen gaan indrogen.
Groeten Erik
Verkleinde Afbeelding

3 jaar oude plant

Verkleinde Afbeelding

2 jaar oude plant
tuinman67 Offline

Berichtdoor AnitaZ » di 06 okt 2015, 18:38

Dat ziet er goed uit Erik !
Groetjes Anitaz
AnitaZ Offline

Berichtdoor Pleun » di 06 okt 2015, 19:00

Knap resultaat Erik, ik ben benieuwd of je ze in de loop der jaren ook in bloei weet te krijgen.
Groet Pleun
Pleun Offline

Keer terug naar Vetplanten en andere Succulenten