Over aanschaffen van serre(s)

Andere cactus vragen

Berichtdoor breakpoint35 » ma 24 jun 2019, 23:57

Ik wil een serre voor het kweken van cactussen. Ik heb weinig plaats thuis, dus hij moet vooral hoog zijn met veel opslagruimte en niet erg breed.
Waar moet een serre qua bouwmateriaal best uit bestaan?
Kan de serre met de cactussen in alle omstandigheden buiten blijven staan?
Of moet ik alle cactussen bij een bepaalde temperatuur verplaatsen? En naar waar dan best?
Ben van plan om op termijn een kwekerij te maken, maar moet wel nog veel leren.

Wie kan me zeggen hoe ik het kweken in serres die buiten staan best aanpak en ook wat voor materiaal ik me best aanschaf?

Greetz! :geek:
breakpoint35 Offline

Berichtdoor cora » di 25 jun 2019, 11:49

Welkom op het forum Tim!

Misschien een muurkas? Deze kan gemaakt zijn van verschillende materialen zoals hout of aluminium met folie, glas of polycarbonaat. Om ideeën op te doen even glooglen naar muurkas. https://www.google.com/search?q=muurkas
In de zon wordt het wel erg heet in zo’n kas.

Er zijn winterharde cactussen, maar de meeste cactussen kunnen niet tegen vorst of verdragen maar een korte periode een paar graden vorst. En sommige soorten moeten bij minimaal 10 graden overwinteren. Cactussen zet je in de winter bij voorkeur in een koele kamer, kelder, zolder of andere koele omgeving. Zolang het niet vriest kunnen de meeste cactussen buiten in de kas blijven staan. Cactusliefhebbers met een grote kas hebben tijdens vorst meestal verwarming.
Groet Cora
cora Offline

Keer terug naar Alle andere vragen over cactussen