Senecio stapeliiformis laat zijn kopje hangen

Andere cactus vragen

Berichtdoor JoJo » zo 24 jun 2018, 20:33

Mijn Senecio stapeliiformis was fanatiek bezig een bloemknopje te vormen. Hij ging omhoog, maar nu laat hij zijn kopje hangen. Iemand een idee hoe dat kan en wat ik moet doen? Wordt dit nog wat of gaat dit geen bloem meer worden. :cry:

Afbeelding
Afbeelding

Is het trouwens normaal dat deze plant bij ouder worden gaat hangen en de stengels dus niet meer recht houdt?

En hoe kan ik hem het beste verzorgen kwa hoeveelheid water en voeding?
JoJo Offline

Berichtdoor Batman » di 26 jun 2018, 18:48

Batman Offline

Berichtdoor JoJo » do 02 aug 2018, 20:55

Dank voor de link, alleen kan ik er niet veel mee aangezien mijn Engels niet top is.

De bloemknop was verdroogd, maar hij heeft een nieuw stukje stengel er op aangemaakt en daar zit weer een bloemknop op. Ik ben benieuwd of het dit keer wel gaat lukken.
JoJo Offline

Berichtdoor Batman » vr 03 aug 2018, 17:40

Teelt en voortplanting: Senecio stapeliiformisis een snelle groeier, een goede succulente bodembedekking in vorstvrije zones en ook een geweldige containerplant voor de volle zon tot halfschaduw. Het is waarschijnlijk een winterkweker en heeft water nodig vanaf oktober, wanneer de nieuwe bladeren zichtbaar worden op de groeiende top. In april beginnen de bladeren geel te worden en vallen af, dus nu blijft het vrij droog in de zomer. Maar anderen stellen voor om het het hele jaar door matig water te geven, omdat het meestal een opportunistische plant is die de neiging heeft om te groeien in elke tijd van het jaar wanneer het voldoende water heeft bij mooi weer en rust wanneer de temperaturen te hoog of te laag zijn en meerdere of soms geen groeicycli in een jaar. Het moet heel hard worden gekweekt in de kwekerij, zo dicht mogelijk bij de natuurlijke omstandigheden. Dit zorgt ervoor dat het zijn compacte gewoonte behoudt. Vanwege het '
Bodem: Geef de plant een goed doorlatend, luchtig groeimedium dat voornamelijk bestaat uit niet-organisch materiaal zoals klei, puimsteen, lavagruis en slechts een beetje turf of bladvorm.
Irrigatie: Het geeft de voorkeur aan de droge kant te zijn met goede, maar weinig voorkomende gietbeurten, maar ziet er het best uit met regelmatig water geven in warme maanden. Minder water in de winter. Er mag nooit water rond de wortels staan. Deze planten rotten heel snel weg als ze te water worden gegeven.
Deze plantWinterhard tot ongeveer -5 graden Celsius, het wordt gekweekt in de open lucht in het tropische en warme mediterrane klimaat, met temperaturen waarbij het goed is om boven de 5 ° C te blijven, de beste 10-12 ° C, maar lichte vorst kan verdragen korte periodes als het erg droog is, in deze situaties zal het beter weerstand bieden als het beschut wordt door de winterregens, gezien het feit dat de vochtigheid en lage temperaturen het gevoeliger maken voor verrotting. Senecio stapeliiformis en de nabijgelegen buurt Kleinia pendula moeten heel droog worden gehouden totdat alle gevaar voor vorst voorbij is. USDA Zone 9b tot 12.
Belichting: volle zon tot gefilterd licht.
Onderhoud:De bloemstelen moeten worden verwijderd om een ​​opgeruimd uiterlijk te behouden. Deze soorten hebben de neiging om een ​​soort langbenige te worden, wat met name een probleem is als ze als een potplant worden gekweekt, en jaarlijkse snoei is vaak nodig om vorm te geven. Van tijd tot tijd is het beter om een ​​deel van de oudere groei weg te nemen om ruimte te maken voor het nieuwe. Als vrij kleine potten, verpot in heel later de winter, het vroege voorjaar.
Batman Offline

Berichtdoor Batman » vr 03 aug 2018, 17:42

Niet het beste ABN maar de automatische vertaling is goed genoeg
Batman Offline

Keer terug naar Alle andere vragen over cactussen