Levende steentjes

Alles over Conophytums, Lithops en Frithia

Berichtdoor J.M. » do 09 mei 2019, 12:54

Ik heb een maand geleden stekjes besteld van de Aloinopse rubrolineata. Ik vraag me nu alleen af wanneer ik deze kleine stekjes water kan gaan geven. Ze vallen volgens mij onder de lithopsen. Ik ben een beginneling en heb dus weinig ervaring met deze plantjes.

Ik heb gelijk nog een vraagje? Ik heb een aantal levende steentjes gekocht en die staan allemaal per stuk in een klein plastic potje. Nu wil ik ze graag in een grote schaal zetten bij elkaar. Is dat mogelijk en is het daar nu wel de tijd voor of maakt dat niet uit. En wat kan ik dan het beste in de schaal doen? Onderin bijvoorbeeld steentjes? Of kan ik er gelijk speciale grond in doen voor levende steentjes en als bovenlaag kleine steentjes?

Wie kan mij daar informatie over geven, want ik zou het jammer vinden als het niet goed zou gaan.

Groet J.M.
J.M. Offline

Berichtdoor sulco » vr 10 mei 2019, 21:58

lithops kunnen wel bij elkaar in een bak staan ,bijna alle soorten hebben een zelfde verzorging nodig ze verlangen een lichte stand plaats wel oppassen dat ze niet verbranden door de zon.
het supstraat moet goed doorlatent wezen, water geven pas als de oude bladpaar geheel verdroogt is
sulco Offline

Berichtdoor Yves » za 11 mei 2019, 07:32

Beste,

vermoedelijk hebben we allemaal veel vragen omtrent deze , mijn vraag is , geven deze ooit bloem in onze contreien ,zo ja welke soort?
Uw beide vraag en antwoord hebben eveneens geholpen.

In afwachting,
Mvg ,

Yves
Yves Offline

Berichtdoor sulco » za 11 mei 2019, 08:08

sulco Offline

Berichtdoor Yves » za 11 mei 2019, 09:04

Dank voor de info Sulco , zo zie ik de juiste benaming om aankoop te doen , trouwens bepaalde literatuur spreek van bloeiperiode herfst.heeft U daar ervaring mee?

Mvg,

Yves
Yves Offline

Berichtdoor henkhallo » za 11 mei 2019, 09:54

Groet, Henkhallo.
http://www.henkhallo.nl
henkhallo Offline

Beheerder

Keer terug naar Conophytums - Lithops - Frithia