Cactussen voor het raam op t zuiden

Andere cactus vragen

Berichtdoor Joseph » vr 06 apr 2018, 12:13

Hallo allemaal,
Ik heb cactussen, oa Cereus, vetplanten, (Agave,Adromischus etc) die direct voor het raam op t zuiden staan en hebben 's morgens al te maken met volle zon en dus hoge temperaturen 30, 34 gr C. bij een buitentemperatuur momenteel van 7 gr C. En in de middag wordt t naar verwachting 17gr C
Voorts heb ik cactussen staan ditect voor het raam op t zuid-westen en hebben rond de middag direct zonlicht tevens Euphorbia's die voor t raam op t westen staan.
Komende dagen loopt de temperatuur op naar gemiddeld 20gr C
Mijn vraag is moet ik bovengenoemde cactussen nu al in deze vroege voorjaar preventief al afschermen tegen de velle stralingswarmte, als de zon te sterk is, om verbranding te voorkomen En in verhouding meer water geven? De zomer is nog niet eens begonnen!
Hoe gaan jullie hiermee om?
Alvast bedankt voor de reacties
Groeten Joseph
Joseph Offline

Berichtdoor Joseph » vr 06 apr 2018, 12:18

Oh ja, als de zon weg valt kan de temperatuur op de vensterbank snel weer dalen
Joseph Offline

Berichtdoor cora » za 07 apr 2018, 23:30

Voor planten die binnen staan hou ik alleen rekening met de binnentemperatuur. Als de planten volop in de zon staan, water geven als de aarde droog is. Bij kleine potjes kan dat 1x in de week zijn en bij grote misschien 1x in de 2 of 3 weken. Zodra het minder warm/zonnig wordt weer minderen met water.

Ik zet nu wat velletjes wit A4 papier tussen het raam en de planten, voor de zekerheid, zodra de zon weg is haal ik ze weer weg. Of het al echt nodig is weet ik niet, voor de zekerheid.
Afbeelding
cora Offline

Berichtdoor Joseph » zo 08 apr 2018, 21:33

super bedankt voor de tips Cora,
Groet Joseph
Joseph Offline

Berichtdoor Joseph » zo 27 mei 2018, 21:01

[quote="cora"]Voor planten die binnen staan hou ik alleen rekening met de binnentemperatuur. Als de planten volop in de zon staan, water geven als de aarde droog is. Bij kleine potjes kan dat 1x in de week zijn en bij grote misschien 1x in de 2 of 3 weken. Zodra het minder warm/zonnig wordt weer minderen met water.

Hallo Cora,
Ondanks dat mijn cactussen/ succulenten voor het raam, voor direct zonlicht worden beschermd door een buitenzonwering was de 'binnentemperatuur', afgelopen week tot nu, alsnog gemiddeld 23/24/25 gr C
Moet ik ze, ofschoon ze door deze voorzorg, niet meer in de volle zon staan evengoed, van watergift voorzien, zoals jij in bovenvermelde reactie hebt aangegeven?
Alvast bedankt
groet Joseph
Joseph Offline

Berichtdoor cora » di 29 mei 2018, 09:41

Hallo Joseph,
Water geven als de aarde droog is, bij temperaturen van afgelopen tijd kan dat 1x in de week zijn.
Afbeelding
cora Offline

Berichtdoor Joseph » di 29 mei 2018, 22:49

Met dank Cora,
groet Joseph
Joseph Offline

Keer terug naar Alle andere vragen over cactussen