Cactusliefhebber gezocht in de buurt van Apeldoorn

Berichtdoor zenman » za 06 jul 2019, 21:07

Hallo allemaal,

Ik zoek hulp om twee cactussen te redden die ik in 1991 van mijn - inmiddels overleden - oom heb gekregen.

Ze zijn de afgelopen 28 jaar blijven groeien. Ze leven nog maar de onderkant is slap geworden en de zware bovenkant helt nu over. Verpotten heeft niet geholpen, ik ben bang dat ze ingekort moeten worden (gezonde bovenstuk afsnijden en laten wortelen), maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik woon in Apeldoorn. Bij wie mag ik met mijn “patiënten” langskomen voor een levensreddende operatie?
8-)
zenman Offline

Berichtdoor zenman » ma 15 jul 2019, 19:15

Niemand? Please? Één van de twee proberen te redden kan natuurlijk ook, mocht het dan mislukken dan is er in ieder geval nog eentje over. Ik heb een foto van de tweeling bijgesloten.
2C6A1972-146C-42FC-9320-7B58D56075B5.jpeg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
zenman Offline

Berichtdoor Kees » ma 15 jul 2019, 23:08

Aan de voet worden ze vrij dun en bruin. Zou heel goed rot kunnen zijn omdat ze ook slap hangen.
Beste wat je kan doen is ze hoog in het groen afsnijden, snijvlak met bijv. as afdekken en na paar weken drogen in goed doorlatende aarde zetten. Niet teveel water geven en ze zullen wel wortel schieten.
PS: ik woon niet in de buurt van Apeldoorn.
PS 2: het helpt wel als je jezelf even voorstelt in het desbetreffende forum. Wordt zeer op prijs gesteld.
Kees Offline

Keer terug naar Ik zoek