Naam Thelocactus

Weet je de naam niet, vraag het hier.

Berichtdoor Rino » zo 06 okt 2019, 11:02

Gisteren een mooie cactus op de kop getikt. Was ik naar op zoek en vlg het kaartje de juiste. Thelocactus bicolor tricolor.
Gisteravond zat ik te googlen om wat meer te weten te komen over deze plant maar toen las ik dat het een kogelvormige cactus zou moeten zijn.
Wat ik hier heb is een zuilvormige dus ben gaan twijfelen nu. Iedereen kan een fout maken n.l.
Cactus is vanaf de bims gemeten 14 cm hoog, diameter zuiltje is krap 3 cm. De onderste 10 cm is de kleur donkergroen met bijna zwarte stekels. De bovenste 4 cm is lichter groen met goud/bruine stekels en bovenop zitten felroze stekels.
Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en mss is er iemand die er iets meer over kan vertellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie graag jullie reacties.
Rino Offline

Berichtdoor Pleun » zo 06 okt 2019, 13:10

Ik denk wel dat de juiste naam bij de plant staat. Het is een mooi exemplaar, wel 'n beetje smal, maar ze kunnen 'n hoogte van 20 cm. bereiken.
Groet Pleun
Pleun Offline

Berichtdoor Rino » zo 06 okt 2019, 19:43

Pleun schreef:Ik denk wel dat de juiste naam bij de plant staat. Het is een mooi exemplaar, wel 'n beetje smal, maar ze kunnen 'n hoogte van 20 cm. bereiken.

Goed nieuws dan Pleun. Hij is idd smal,tenminste als ik de uitleg op LLife mag geloven en het idd een kogelvorm hoort te zijn. DIt is echt een zuilvorm, vandaar ook mijn twijfels. Maar hij is echt heel mooi qua kleur Komt op de foto's niet zo goed over mss maar ben er wel blij mee. Dank voor je reactie.
Rino Offline

Keer terug naar Cactus namen